Sabtu, 16 Februari 2008

Tahukah kau wahai suami dan bakal suami!!!

Tahukah kau suami dan bakal suami?? Laki bini ini asalnya 2 individu asing
yang saling tidak mengenali. Atas takdir tuhan dipertemukan dan aqad nikah
telah menyatukan kita.

TAPI.......tahukah kau apa yang isterimu selalu lakukan untukmu, dan
fikirlah sejenak apa pula yang kau berikan untuknya...

KALA kau tiada duit, bukankah magic david copperfield bila tiba2 kau buka
wallet ada duit pulak di dalamnya, tahukah kau yang isterimu sentiasa curi2
membuka wallet untuk mengecek "Ada duitkah suamiku?" TAPI Bila kau ada
duit, wah! wah! kau siap boleh tanya lagi bini kau "Ada duit ke?" sedangkan
itukan kewajipan kau untuk memberinya nafkah?

Tahukah kau wahai suami, tiap2 malam isterimu akan terbangun dari tidurnya
dan perkara pertama yang diingat ialah suaminya, lantas terus si isteri
menjenguk suaminya di sebelah, di kucup dahi suaminya, diusap rambutnya,
penuh kasih sayang dan belas kasihan TAPI yang kau berinya hanyalah
dengkuran kadang2 siap kentut lagi..Cissss!!

Tahukah kau wahai suami, kalau kau balik lewat malam sampai pukul 4-5 pagi
atas alasan kerja atau kau suka2 nak lepak ngan kawan2, bini kau yang
dirumah tu tak lena tidur, selagi kau tak balik selagi tulah mata tak leh
pejam TAPI yang kau tahu bersembang aje sampai pagi, langsung tak ingat
bini, dahlah balik ambat esoknya selagi tak masuk Zohor tak reti2 nak
bangun, dah bangun tahu nak makan aje...

Tahu tak kau wahai suami, setiap kali isteri mu menggosok bajumu apa yang
sentiasa terlintas di fikirannya ialah "Handsome tak laki aku bila pakai
baju ni?" tapi kau bila dah hansome sikit mula hidung tinggi nak mengorat
lagi...

Tahu tak kau wahai suami, isteri tu tak mintak banyak, cuma pujilah dia
sekali-sekala, peluklah dia setiap pagi dan malam sebelum tidur (peluk yang
setakat pelukan sayang sahaja..bukan dengan harapan dapat "apa-apa"),
hadiahkanlah dia sekali-sekala walaupun setakat coklat sekeping, picitlah
bahunya sekali-sekala dan kalau nak tidur tu, selimutkanlah dia, sebab
sebenarnya, bini tu selagi laki dia tak lelap mata dia hanya tidur2 ayam
sahaja...

Satu lagi, suami kalau korang nak tahu, sebaik sahaja saksi kata SAH!!!!
tuhan tu telah kurniakan 6, 7, 8 senses sebab itulah dia orang tahu korang
buat apa kat belakang dia, tak yah guna spy...dia orang musti tahu
punya....

Hargailah bini dan bakal bini korang, sebagaimana korang hargai kereta
kesayangan korang, Home theater, laptop , PS2 korang , dan lain-lain.

Tiada ulasan: